środa, 2 listopada 2016

7 wskazówek dla początkującej mamy



                 

                 Powszechnie mówi się, że każde dziecko jest inne i każda mama wie najlepiej, co dobre dla jej malca. Jest w tym oczywiście dużo prawdy, istnieją jednak pewne, moim zdaniem, ważne wskazówki, które odnoszą się do wszystkich niemowląt i które na pewno warto znać. Zgromadziłam kilka przydatnych informacji, które z pewnością ułatwią komunikację z Twoim maluszkiem i zrozumienie, jak funkcjonuje ten mały człowieczek. Być może część z nich sama już znałaś, a może niektóre w jakiś sposób Ci pomogą.

1. Niemowlak początkowo myśli, że jest częścią mamy. Dlatego też często płacze, gdy po prostu znikasz mu z oczu i tak łatwo uspokaja się w Twoich ramionach. To Twój zapach, odgłos bicia Twojego serca i Twój dotyk, zna on najlepiej. To, że stanowi odrębną istotę zrozumie dopiero, kiedy będzie miał około pół roku, a po ośmiu miesiącach życia zacznie pojmować, że zniknięcie z jego pola widzenia, nie oznacza, że przestałaś istnieć.



2. Dotyk jest najsilniejszym i najbardziej rozwiniętym zmysłem noworodka. Czuły, fizyczny kontakt jest niezbędny do prawidłowego rozwoju emocjonalnego dziecka. Staraj się okazywać, jak najwięcej czułości swojemu malcowi, głaskaj go, przytulaj. Również poprzez dotyk dziecko poznaje świat. Stąd też chęć dotykania i brania do buzi wszystkiego, co znajduje się w zasięgu jego ręki.

3. Najprzyjemniejszym dźwiękiem dla niemowlęcia jest ludzka mowa. Taki maluszek nie rozumie jeszcze sensu wypowiadanych do niego słów, jednakże szybko uczy się odróżniać ton głosu rozgniewanego, od tonu przyjaznego, dlatego zwyczajnie może wystraszyć go Twoje zdenerwowanie, a uspokoić łagodne mówienie. Staraj się być zawsze opanowana oraz spokojna, gdy przebywasz ze swoim dzieckiem.



4. Niemowlę lubi mieć stały rozkład dnia. Czasami ciężko jest przewidzieć niespodziewane sytuacje, bądź wyliczyć, co do minuty drzemkę malucha, jednak noworodek, który nie odróżnia jeszcze dnia od nocy, znacznie łatwiej przystosuje się do otaczającego go świata, gdy w miarę możliwości ustali się mu stały rozkład zajęć w ciągu dnia. Staraj się wykonywać takie czynności, jak spacer, kąpiel, czy karmienie przed snem mniej więcej o podobnych porach, codzienne rytuały dają mu, bowiem poczucie bezpieczeństwa.

5. Maluszki nie lubią gwałtownej zmiany pozycji. Przy zbyt nagłym podnoszeniu niemowlaka, ma on wrażenie, że grozi mu upadek. Rozprostowuje wtedy gwałtownie rączki i nóżki z wypisanym na twarzy strachem. Podnoś swojego szkraba powoli, staraj się przy tym mówić do niego spokojnie.



6. Noworodek jest wyjątkowo wrażliwy na zapachy. W czasie pierwszych tygodni życia uczy się on zapachu rodziców, który zaraz po dotyku jest drugim zmysłem, dzięki któremu rozpoznaje najbliższych. W związku z tym być może przez pierwsze tygodnie warto zrezygnować z silnych perfum, balsamów i kremów o intensywnym zapachu.



7. Mózg dziecka najintensywniej rozwija się przez pierwsze trzy lata życia. Nie bez powodu mówi się więc, że jest to kluczowy okres dla rozwoju malucha. W przeciągu pierwszych 36 miesięcy życia zachodzą w nim procesy, które mają wpływ na dalsze życie. Źródła podają, iż człowiek już nigdy później nie nauczy się tylu rzeczy, jak właśnie w tych pierwszych fundamentalnych trzech latach. 





28 komentarzy:

  1. Uwielbiam dzieci, gdy tylko jakieś widzę to od razu się uśmiecham. Każde dziecko, które spotykam, uśmiechnę się.. Odwdzięcza się tym samym! Jestem ciocią dwóch chłopców i jednej już osmioletniej dziewczynki. Chłopcy to moje oczka w głowie, jestem ukochaną ciotką! :) Porady świetne, wiele razy się nimi zajmowałam, gdy ledwo co przyszli na świat! :) Każdej początkującej mamie na pewno sie to przyda! :)
    http://werablogerkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Bardzo dobre porady dla młodej mamy 😊
    http://klaudiaczphoto.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne rady dla młodych mam! ;)
    Pozdrawiam i zapraszam: www.differentworldsofficjal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze mi daleko do bycia mamą, ale po przeczytaniu tego postu na pewno lepiej mi będzie postępować jak zostanę z moim chrześniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry post! Nie lubię dzieci, ale przyznam,bże są słodkie<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis, na pewno nie jedna młoda mama skorzysta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że napisałaś taki post :) jest bardzo przydatny :)
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo praktyczny poradnik, choć nie jestem mamą to mam 6 - miesięczną siostrę. :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry i merytoryczny post. Wiele osób nie wie wielu niby oczywistych rzeczy jak fakt ze maluch czuje jedność z matka

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny post dla przyszłych mam <3
    Zapraszam na nowy post do mnie -> magiclovv.com
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam dzieci, mogłabym zajmować się nimi cały czas:)
    Bardzo przydatny post:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mądry post :) Pozdrawiam
    www.MamaMagda.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, strasznie ciekawy post.
    Coś idealnego dla Mam...bo jest tu naprawdę wiele ciekawych rzeczy :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne rzeczy napisałaś. Nie jedna mama powinna to przeczytać. Sama bardzo uwielbiam dzieci od młodych lat. Nie umiem przejść obojętnie jak dziecko się uśmiecha to ja również. Najlepsze uczucie kiedy obce ci dziecko uśmiecha się do ciebie i zagaduję cię jakoś :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobre porady nie mam dzieci ale akurat jutro jestem niania
    Zapraszam na konkurs do wygrania paleta cieni od Kylie Jenner http://indiesan.blogspot.com/2016/10/konkurs-wygraj-paletke-kylie-janner.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne rady, bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  18. spodobał mi się twój blog, cenne rady, zapraszam do mnie just-wiktoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super blog choć nie jestem matką ani na razie nie chcę nią zostać. Bardzo miło, że chcesz pomagać młodym kobietom. Tak trzymaj ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Twój blog jest świetny! Niestety do macierzyństwa to mi daleko, jednak miło jest się dowiedzieć nowych rzeczy o niemowlętach. Być może coś utkwi mi w głowie, a jak nie to być może się przyda do jakiegoś opowiadania ;)

    Zapomniałam ostatnio skomentować 2 z twoich postów - o tym, że ludzie dziwnie się patrzyli, gdy zostałaś matką. To przerażające jak bardzo szufladkujemy ludzi, jednak jak dla mnie zostanie mamą w wieku 20 - 30 lat nie jest żadnym wczesnym zostawaniem. Co innego jakbyś rzeczywiście była niepełnoletnia. Ale tak? No ludzie, nie przesadzajmy ;)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne rady :) Młoda jeszcze jestem i pewnie dużo czasu minie zanim dołączę do grona matek, jednak te rady myślę są uniwersalne i na pewno mi się przydadzą ^^

    Zapraszam! Jeśli ci się spodoba, zostań moim stałym czytelnikiem. Będzie mi mega miło <3
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam dzieci : ) Marzę o maluszku, jednak jeszcze trzeba trochę w życiu ułożyć. Bardzo dobre i cenne rady. Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnir ze dajesz rady dla mlodych mam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem mamą dwójki dzieci i zgadzam się z Tobą w zupełności. Rada jak najbardziej przydatne.
    Co do perfum i zapachów w domu również można zrezygnować aby nie pojawiła się alergia u takiego malutkiego szkraba. Pamiętam jak synka uczulil zapach samochodowy... Obrazu wyrzuciłam go przez szybę tak malutki zaczął łzawic.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam dziewiętnaście lat i bardzo zaciekawiły mnie te wskazówki. Z pewnością pomogą nie jednej młodej mamie.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń